بسم الله الرحمن الرحیم

امشب داشتم با یکی از فامیلام پیام میدادم .مثل اینکه با پدر و مادرش بحثش شده بود من یکمی باهاش صحبت کردم گفتم برو ازشون معذرت خواهی کن، گفت: الان نمیتونم گفتم این که الان نمیری بین دوراهی هستی شیطون میگه نرو خدا میگه برو انتخاب با خودته با خدا باشی یا شیطون ،اونم چون خیلی بمن لطف داره به حرف من گوش کرد و رفت عذر خواهی کرد .بعد از اینکه اینکارو انجام داد کمی آرامشش بیشتر شد.

بهش گفتم درسته شاید حق با تو باشه ولی پدر ومادر هستن نباید حتی صداتو واسشون بلند کنی .حالا من کاری به بحث ندارم ولی باید یکم آستانه ی تحملمونو بالا ببریم اگه تو این موقعیتها تونستیم خودمونو نگه داریم معلوم میشه که مذهب داره رو ما تاثیر میزاره و داره کم کم رشدمون میده دین باید بدرد الانمون بخوره .

از بعضیا وقتی می پرسی چرا نماز میخونی میگه واسه آخرت میخونم ولی من با این حرف زیاد موافق نیستم چون دین باید تا وقتی زنده هستیم بکار ما بخوره نه فقط برای آخرت و بعد از مرگ چون اگه تونستی این دنیا تو همین زندگی از دین استفاده کنی آخرت رو داری ولی اگه تو فقط نماز  و بقیه مناسک رو از روی عادت انجام میدی و رو تو تاثیری نداشته باشه که بنظرم از اون کسی که دین نداره خیلی بیشتر ضرر کردی .وقتی نماز مارو از فحشا دور میکنه که ما بتونیم اونو با حضور قلب بخونیم .وقتی حجاب باعث رشد ما میشه که واقعا بفهمیم که حجاب برای چیه نه از روی اجبار .

دین میشه گفت مثل دومینو میمونه وقتی خوب انجامش دادی همه ی کارهات دومینو وار درست میشه

پس همینجوری کار انجام ندید واسه ثواب .اول باید بفهمیم بعد با عشق اونو انجام بدیم .

بازم تاکید میکنم این نظرات شخصیه منه در مورد دین، پس اگه اشکالی داشت حتما بهم گوشزد کنید تا تصحیحش کنم تا خدای نکرده باعث انحراف کسی نشم . یا علی

الهم عجل لولیک الفرج