به نام خداوند بخشنده مهربان

خوبه اگه بتونیم چند دقیقه با خودمون خلوتی داشته باشیم .فکر کنیم برای چی اینجا هستیم چرا تو این زمان و باید چیکار کنیم .این زندگی که الان در حال جریان هست همونیه که باید باشه .همون هدفی رو دنبال میکنیم که باید دنبال کنیم یا نه داریم کیلویی زندگی میکنیم .شاید با چند دقیقه تفکر و خواهش از خدا بتونیم مسیر درست زندگی رو پیدا کنیم واز این خواب تلخ بیدار بشیم.

شایدم درست زندگی میکنیم ولی خودمون نمیدونیم واین درست زندگی کردن بدون معرفت هم فایده ای نداره.

نسبت ما به آخرت مثل زندگی دوران جنین میمونه با دنیا اگه دقت کرده باشید نسبت عمر جنین به دنیا خیلی کوتاه هست یعنی اگه ما در رحم مادر خوب بتونیم از موادی که به ما میرسه درست استفاده کنیم وبطور سالم متولد بشیم میتونیم حق زندگی در این دنیا رو داشته باشیم ولی اگه ناقص بدنیا بیایم باید تا آخر عمر زجر بکشیم .الانم در این دنیا داریم طبق هوی وهوس خودمون زندگی میکنیم و خدا میدونه در تولد ابدیمون چه شکلی باشیم .اگه ناقص متولد بشیم که هیچ تا ابد باید زجر بکشیم اگه مریض باشیم چند هزار سال طول میکشه تا خوب بشیم یعنی باید چند هزار سال زجر درمان بکشیم.

واقعا ارزش نداره در این دنیا طوری زندگی کنیم تا ابدیتی آرام داشته باشیم.

هر لحظه که داره میگذره داریم انتخاب میکنیم که به بهشت بریم یا جهنم فکر نکنید که این تصمیم های کوچک ما در زندگی هیچ تاثیری در آخرت نداره هر لحظه ما در حال شدن هستیم یعنی بمحض این که انتخاب کنی انتخاب میشی .

وقتی این مسایل رو مطرح میکنی بیشتر افراد میگن ما درس داریم ،مثلا میگن مهمترین مسئله برای ما کنکور هست یا الان موقع ازدواج یا فعلا دارم دانشگاه میخونم الان بچه دارم نمیرسم.همیشه داریم امروز و فردا میکنیم .کسی میتونه تضمین بده تا چند وقت دیگه زنده هست؟ .چرا ابدیت خودمون رو اینقدر ساده گرفتیم چرا بجای کارهای الکی که هیچ فایده ای نداره این همه وقت میزاریم ولی برای خودمون حاضر نیستیم روزی دو ساعت وقت بزاریم.اگه یه عروسی باشه از یک ماه قبل فکر این رو میکنند که مثلا چه لباسی بپوشن چجوری آرایش کنند کلی وقت میگزارن که یه کار حرام رو یاد بگیرن که خوب برقصن .الان همه ی دختر پسرای جون همه ی خواننده ها رو میشناسن تا یه آهنگی پخش میشه همه مثل گروه کر زمزمه میکنند.

ولی هیچکدوم نمی تونیم درباره امام زمانمون دو دقیقه صحبت کنیم(خودم از همه عالم بدتر هستم) خیلی که ادعامون بشه اطلاعات شناسنامه ای رو بلد هستیم. چرا در روز نیم ساعت با قرآن گرم نمیگیریم .حالا نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بمونه!

درد زیاده ولی نمیشه همه ی اینها رو نوشت .فقط حواسمون باشه که در حال شدن هستیم پس سعی کنیم بهترین باشیم .بهترین از نظر خدا نه از نگاه مردم. وبرای دونستن نظر خدا باید مطالعه داشته باشیم .وقتی یه دکتر بهمون میگه فلان دارو رو بخور هیچی نمیگیم ولی به خدا که میرسه چرا من باید نماز بخونم چرا حجاب داشته باشم آدم باید دلش پاک باشه واز همین مزخرفاتی که داریم واسه توجیه کارای خودمون میگیم . در صورتی که دکتر امکان خطاش بالا هست ولی خدا بدون عیب هست. باور کنید چه همه ی موها چه چند تار مو فرقی نمیکنه .من نمیگم چادر بپوشین حتما ولی مانتویی که انتخاب میکنید تنگ نباشه .آخه من خودم پسر هستم و تاثیر اینها رو خوب میدونم میدونم که این کار شما باعث میشه زندگی خیلیا(آدمایی که مثل من بی حیا،هرزه یا ضعیف الایمان هستن) رو داغون کنه چون  میدونم اگه پسر نگاهش بیفته به یدختر بدحجاب تا ساعتها در ذهنش میمونه وخیالبافی میکنه و راهی رو در پیش میگیره که تهش به جهنم میخوره.مشکل دخترای ما اینه که چون این مسائل واسه خودشون هیچ تاثیری نداره فکر میکنند پسرا هم همینجور فکر میکنند چون خودشون از این کارها هیچ نیت بدی ندارن و واقعا قلب پاکی دارن فکر میکنند همه همین جور هستن این خیلی خود خواهی هست که واسه دل خودمون زندگی کنیم .

سر نمازاتون برای من حقیر و همه ی آدمایی که دارن مسیر اشتباه رو میرن خیلی دعا کنید .(ببخشید اگه خیلی خودمونی نوشتم و پراکنده گویی کردم.بزارید بحساب بی سوادی. خواهشا بکسیم برنخوره داشتم روبروی آینه حرف میزدم.)

اللهم عجل لولیک الفرج