امام صادق (ع) فرموده اند:

رفقای صمیمی که همانند برادر به آدمی وابسته و نزدیک هستند سه قسم اند. اول کسی که مانند غذا از لوازم ضروری زندگی به حساب می آید و در همه ی حالات ، آدمی به وی نیاز دارد او رفیق عاقل است. دوم کسی که وجود او برای انسان به منزله ی یک بیماری مزاحم و رنج آور است و او رفیق احمق است. سوم ، رفیقی است که وجود نافعش به منزله ی داروی شفا بخش و ضدّ بیماری است و او رفیق لبیب یعنی روشنفکر بسیارعاقل لاست.

تحف العقول ،ص323

علی (ع) فرموده اند:

کسی که دوست پاک ضمیر خود را که برای خدا با وی پیوند دوستی داشته از دست بدهد مثل این است که شریف ترین اعضاء بدن خود را از دست داده است.

 غررالحکم ، ص723

امام حسن مجتبیعلیه السلام به یکى از فرزندانش فرمودند:


اى پسرم! با احدىبرادرى و رفاقتمکن تا بدانى کجاها مى‏‌رود و کجاها مى‏‌آید، و چون از حالش خوب آگاه شدى و معاشرتش را پسندیدى با او برادرى کن به شرط اینکه معاشرت، بر اساسچشم‏ پوشى از لغزشوهمراهى در سختىباشد.

تحف العقول،صفحه 233

داشتم با خودم فکر میکردم دوستام رو بر اساس رضایت خدا انتخاب کردم یانه چه دوستای حقیقیم چه اونایی که در دنیایی مجازی باهاشون رفیق شدم. ولی هر چی با خودم فکر کردم دیدم اینجور نبوده هر چی خواستم یجور خودم رو توجیه کنم دیدم اونی که بالاسرم هست از خودم بهتر منو میشناسه میتونم سر خودم رو کلاه بزارم ولی سر اون رو هیچجوری نمیتونم.

بعد خواستم دوستیام رو بهم بزنم دیدم اینم اشتباه در اشتباه .ولی از الان سعی میکنم ادامه رابطم با رضایت خدا باشه اگه موفق بشم عالی میشه وقتی اینجور بشه دیگه کینه،حسادت و بقیه امراضی که ممکنه آدم رو درمانده بکنه در وجود انسان تاثیری نمیزاره چون کاری که واسه خدا باشه دیگه هیچ نقصی درش وجود نداره.اگه دوستم بهم چیزی گفت ناراحت نمیشم چون با خدا معامله کردم.

پس بیایید همون نگاهی که خدا به بنده هاش داره ما هم همون نگاه روبه همدیگه داشته باشیم .آخه من همیشه خودخواه بودم همیشه در ارتباطاتم کاری میکردم که بسود خودم باشه ولی دیگه بسه باید مثل خدا بشم اصلا واسه این بدنیا اومدم که شبیه اون بشم.

پس اگه در وب نظری میزارید واسه دلخوشی من نظر نزارید برای رضایت خدا باشه چه من خوشم بیاد چه خوشم نیاد.نه تنها در این مورد بلکه در همه ی موارد زندگی***

پس هم واسه خودتون هم واسه من حقیر دعا کنید. قبل دعاهم حتما حلالم کنید .

*** خداینکرده بکسی برنخوره فقط بخودم بودم .اگه اینجا نوشتم چون میدونم دعای دیگران چه تاثیری میتونه داشته باشه.

اللهم عجل لولیک الفرج